Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Ma petite île déserte à moi ~  Min lille øde øy
Derniers commentaires
Archives
17 octobre 2008

Un petit détour - En liten omvei

Si mon cher mari lisait ce billet il dirait: "Hah, mais toute la vie est un détour" ;) Alors, il aurait peut être raison, mais j'aime bien ce longue détour moi! Hvis mannen min hadde lest dette ville han ha sagt: "Ha, hele livet er jo en omvei!" Tja, han har kanskje rett i det, men jeg liker veldig godt denne lange omveien, jeg!

PA110144

En sortant Svartdal "la vallée noire" nous avons fait un tout petit détour pour voir cette vue magnifique sur Flatdal "la vallée plate". Au fond se trouve un village! C'est vrai!! Pour vous ça serait marrant, mais c'est vrai qu'on en a un tout petit nombre chez nous! Normalement à la campagne les maisons ainsi les fermes sont étendues ici et là, par opposition à en Europe où les maisons cramponnent en petits groupes. Vous comprenez, nôtre culture diffère beaucoup à la vôtre, et c'est très intéressant!! Da vi dro fra Svartdal tok vi oss en liten ekstratur for å beundre den utrolig flotte utsikten over Flatdal. I bunnen av dalen er det faktisk en landsby! Jeg har ikke tenkt så mye på det før, men landsbyer er ikke så vanlig i Norge! Sørover i Europa klumper husene seg sammen som om det skulle være den mest naturlige ting i verden, men her  hos oss ligger de spredt utover. Det er ganske mye som er annerledes her, når man bare begynner å tenke seg om litt. Interessant, syns jeg! Ble jeg veldig pedagogisk igjen nå Ragnhild? latter2

PA110130

Là où le paysage s'est étendu nous avons eu une petite surprise! Comme pour assaisonner nôtre journée déjà bien épicée, il y avait un troupeau de lamas marrants et un âne super chouette. Der hvor det vakre landskapet åpnet seg fikk vi en liten overraskelse. For å krydre vår allerede veldig smaksrike dag stod det plutselig en hel flokk lamaer og et skjønt esel og tittet på oss.

PA110135

Jeg mistenker at de har sett ett og annet fotoapparat før! Skulle gjerne ha smuglet denne lille nedenfor her med meg hjem i lomma! Men ikke lenger enn til den eventuelt begynte å spytte!

PA110128

Je soupçonne qu'ils se soient habitués aux photographes curieux! Je voudrais bien introduire celle-ci furtivement dans ma poche! Jusqu'au moment qu'il crache ;)

PA110125

Celui-ci aurait les yeux les plus bleus de la Norvège!! Denne her tror jeg må ha norges blåeste øyne, gitt!

PA110137

Et avec cette vue aux rétines, nous trois aux yeux bleus-gris-verts avons commencé nôtre retour de la région Telemark pour continuer nôtre week-end chouette chez moi. Encore mille merci à Birgitta et Ragnhild!! Med dette vakre bildet på netthinnene snudde de tre blåøyde de tre bebrillede nesene sine hjemover for å fortsette helgen hjemme hos meg. Tusen takk igjen, Birgitta og Ragnhild, det var kjempekoselig å ha dere her!!

Publicité
Publicité
Commentaires
F
Magnifique ces photos, j'adore le petit lamas, une belle balade.
F
For noen herlige dyr!!! Jeg er bare litt misunnelig...=D
T
Det så ut som en fin tur!
B
Hm... är du säker på att det är lamadjur? Kan det inte vara... Alpackor? De är då vanligare här, än lamadjur ;)<br /> Må så grankott... ngn som har några runt hörnet - beroende på hur långt det nu kan tänkas räknas vara - runt hörnet? ;)
E
Oups, j'avais oublié, elle est très belle ta nouvelle bannière...<br /> rebisous
Ma petite île déserte à moi ~ Min lille øde øy
Publicité
Newsletter
Publicité