Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Ma petite île déserte à moi ~  Min lille øde øy
Derniers commentaires
Archives
12 mai 2009

Gaieté de mohair

Coucou!!! Désolée, j'ai été trop occupée les dernières jours pour pouvoir nourrir mes amitiés précieuses de blog, mais c'est la belle saison qui enfin s'est installée et j' en profite au mieux!!! Pendant le week-end nous avons peint la cuisine de la maison de campagne en une couleur blanche pétillante... juste faute d'un coup de champagne hi hi!

IMG_2967

Hallooo! I det siste har det vært litt for mange kuer løs her i heimen til å blogge, og forøvrig nyter vi  godværet i fulle drag! I helgen var vi på sommerhytta vår og dugnadsmalte kjøkkenet sprudlende hvitt, vi manglet bare sjampisen! hi hi

IMG_2991

Hier en route à Telemark j'ai passé cette couple marrante (chiot et lama attachés ensemble)!
I går da jeg kjørte til Telemark fikk jeg se et pussig syn (valp og lama i samme løpestreng!)

IMG_2993

J'ai passé la journée en Midt-Svartdal chez Bjørg et hier soir je suis rentrée ...
Jeg besøkte Bjørg i Midt-Svartdal og kom hjem fylt til randen av inntrykk...

IMG_3027

impressionnée par la grande nature...
av den storslåtte naturen..

IMG_3029

... à quelques exceptions près le seul habitat norvégien de ces orchidées rares.
(
Dactylorhiza sambucina, qui en Norvège sont protégées (aussi rarement) et n'apparaient qu'en jaune.)

...og den sjeldne orkidéen Søstermarihånd som er fylkesblomst i Telemark og som også er blant de få plantene våre som er totalfredet. Den har en purpurfarget søster som ikke vokser i Norge...

IMG_3028

... qui en revanche juste ici paraîtraient par milliers! ...
men som til gjengjeld blomstere akkurat nå i tusentall i Svartdal!


IMG_3006
.... par les couleurs gaies...
...
av de glade fargene...

IMG_2998

...par les laines douces
dont
j'y sera pour m'occuper de la maintenance du site web Telespinn qui est relaté à la fois à la filature et à la boutique en ligne de l'entreprise de Bjørg.

...og av alt det deilige myke garnet... Nå blir det moro, for heretter skal jeg ha en bittebitteliten lillefinger med i spillet, ved å vedlikeholde hjemmesiden til Telespinn

IMG_3018

...par les chèvres mohair et toute l' inspiration...
...og av mohairgeitene og all inspirasjonen...

IMG_1369

inclue ma très chère Ragnhild qui est venue directement du Sud et qui est monté avec moi au bac pour traverser le fjord d'Oslo! Bon, vous savez tout ce que j'ai fait hein?! hi hi!
À bientôt, mes ami(e)s!
...inkludert glade, blide Ragnhildmor som var på vei hjem fra Frankrike og som satt på med meg fra flyplassen til fergen! Nå vet dere alt jeg har gjort, tror jeg! hi hi

Publicité
Publicité
Commentaires
F
Et voilà tu as une bien belle cuisine maintenant.<br /> Super le chien et le lama.<br /> Merci pour cette belle balade, un peu comme chez moi, avec la forêt et les chalets, mais bon toi tu as la mer !!!
E
Quelle chance! que sa me plairais de filer de la si belle toison.
S
hei Ninne<br /> Jammen har det skjedd mange ting her hos deg siden sist......Så deilig å se alle de fine hespene mad farget garn hos Bjørg i Svartdal.<br /> Jeg er fremdeles utslitt etter alt styret til Konfirmasjonen.......all energi er forsvunnet. i dag måtte jeg ta meg fri fra jobb, for å samle krefter. Håper jeg snart er som før igjen!!<br /> Takk for konvolutten med informasjon. Den har vi lest flittig igjennom, og heldigvis har det ikke vært noen Migrene anfall de siste ukene. Tror det også har vært med på å slå meg ut. jeg blir så bekymret, vet du!!<br /> Vi snakkes!! Klem
B
oh la la , la belle laine!<br /> Les chevres sont amusante avec leurs frisettes.
M
Heureuse, qui comme Ulysse a fait un beau voyage... Merci.
Ma petite île déserte à moi ~ Min lille øde øy
Publicité
Newsletter
Publicité