Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Ma petite île déserte à moi ~  Min lille øde øy
Derniers commentaires
Archives
29 octobre 2009

SAL brodérie

Coucou! Merci pour tous vos compliments sympatiques sur mon châle! Cela me fait toujours très plaisir! Vous sauriez bien que normalement je tricote, ou je crochet. Vous sauriez probablement aussi que je me laisse facilement inspirer par des bonnes idées et des tentations! Comme celle de Barbibouille qui a lancé un SAL coups de coeur. Une bonne occation de me dévier des châles et bonnets et de retrouver un stichery acheté en Aix en Provence, pendant un séjour inoubliable chez ma chère copine provençale et sa famille généreuse!! Dans le kit ABCDaire il y a tous ce qu'il faut, trois motifs, plein de fils jolis et des dessins de points. J'en ai bien besoin! Car c'est mon premier stichery, et c'est aussi mon premier tuto de brodérie en français. Mais c'est génial! J'apprendrais à la fois les points et leurs termes françaises! Je n'en connais non plus les termes norvégiens! Voici mon petit début. Mais....s'il te plaît, n'en regardes pas trop près, car ça serait facile à voir que je trouve le point de noeud difficile à faire! ;D Bon je continue. À bientôt, et dans peu de temps avec un petit cadeau à gagner!

114

Hallo igjen! "Alle" vet at jeg strikker mest, hekler litt, og broderer minst! Men også at jeg lett lar meg friste og inspirere. Denne gangen litt for lett, kanskje. For nå fikk jeg et aldri så lite dytt i stumpelumpen av Barbibouille . Etter det jeg forstår er en SAL en slags månedlig ferdigstilling, og denne her går ut på å finne fram bortglemte og bortgjemte broderier og vise dem fram den 15. i hver måned. Dette sticheriet kjøpte jeg i Aix en Provence i fjor vinter, og er det første av tre i en serie fra ABCDaire. For meg er det det første på alle mulige måter. Mitt første stichery, mitt første broderi etter fransk forklaring, og første gang jeg broderer denne type sting. Jeg har begynt såvidt, men du, ikke se så nøye på det da! Jeg føler at jeg har ti tommeltotter minst, og innerst inne angrer jeg litt på hele greia ;D Ikke akkurat en attraksjon dette her, men jeg sier som Linda: Å du, ha det bra, da du! Jeg er snart tilbake, og om ikke lenge med et lite jubileum. Følg med i neste episode :D

Publicité
Publicité
Commentaires
F
Mais c'est magnifique ma Ninne!! Tu vas nous faire encore des merveilles!!<br /> Gros bisous
P
J'adore ce mouton!
M
Bravo, ta broderie est parfaite .<br /> Moi je suis à fond dans le tricot en ce moment et j'espère bientôt commencer un ouvrage avec les belles laines de ton pays .<br /> Bisou et bonne journée .<br /> Marry Poppins .
B
Jag beundrar din framåtanda! Jag har också försökt brodera(inte gjort det sen skoltiden!) men det var pilligt och det tog lång tid! Men med ett mönster från Frankrike vore det kanske värt ett försök till?<br /> Ska bli kul att se resultatet av dina vedermödor!<br /> <br /> HAr ni snö än där uppe?
L
Har ikke prøvd meg på stichery enda, men det ser jo ut som du har fått "teken". Om det er noen trøst, hadde jeg aldri sydd noe annet enn skråsting og korssting da jeg gikk løs på min første bergensbunad med plattsøm eller hva det nå heter. Måtte prøve først, så jeg tegnet av et asterix-mønster på en bit av en gammel olabukse, og sydde ivei. I dag henger prøvelappen i ramme og glass over Majestix' pult hjemme hos opphavet :-)<br /> <br /> Ha en flott november med masse levende lys!
Ma petite île déserte à moi ~ Min lille øde øy
Publicité
Newsletter
Publicité