Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Ma petite île déserte à moi ~  Min lille øde øy
Derniers commentaires
Archives
15 octobre 2010

Point de Bayeux ~ octobre

C'est le 15 octobre, et Barbibouille et moi sont censées de vous montrer l'avancement de nos brodéries de point de Bayeux. Comme d'habitude, la mienne avance lentement. Bien déterminée, je l'ai emmené à la montagne pour bien broder, pour profiter de la clair lumière de jour, j'ai même mis mes meilleures lunettes sur le nez, mais avec le temps pourri qu'il a fait, la lumière était beaucoup trop faible. Je n'y ai rien brodé! Après la rentrée, j'ai passé toute la semaine en lit avec une crise lourde de migraine. En parlant, mis au congé de maladie à une date indéterminée, qui pourtant me fera du bien, j'ai de a chance, car d'ici j'aurai l'occasion de broder pendant la journée! Ce mois-ci on dirait que j' ai utilisé un fer à friser :) en continuant mes petits points de tige; J'ai fini ceux des oiseaux et commencé ceux des bordures et des voiles du drakkar.

Oseberghaugen

Photo prise 3 kilomètres de chez moi, pendant les traveaux de dégagement du navire Oseberg en 1904.

Bon week-end à tous et à toutes!

bayeux_002.

Det er 15 oktober, og Barbibouille og jeg har en avtale! Det er i dag vi skal vise fram hvor langt eller kort vi har kommet på Bayeux-broderiene våre. Som vanlig holder jeg en knapp på langt kort. Dette går nemlig ikke fortest! Men noe har da jeg gjort, selv om det mest ser ut som om jeg har gått amok med krølltangen! Jeg har fullført fuglene og begynt på border og seil. Og med friskt mot tok jeg nål og tråd og de beste arbeidsbrillene med til fjells for å benytte meg av klart dagslys, men både sol og lys sviktet, det var helt umunlig å brodere inne i seterhuset vårt, og ute der bare regnet det! Denne uken har jeg stort sett tilbrakt i sengen med migrene, så da skjønner dere hvordan det ligger an! Nå er jeg sykmeldt på ubestemt tid, og bortsett fra at jeg har tenkt at det skal gjøre meg veldig godt, så får jeg i beste fall både lys(t) og tid og overskudd til både dette og hint :)

Svart-hvitt-fotoet er fra utgravingen av Osebergskipet i 1904, rett borti haugene her.

Ha en kjempefin helg, alle sammen!

viking

Publicité
Publicité
Commentaires
G
Her er det som vanlig bare å stille seg bakerst i køen med hyllesten! Brodere! Så flott det blir! Og her i huset, hvor den ene har vokst opp på trappa til en stavkirke, står middelalderen på dagsorden hver dag, så Gratulerer med nye funn! Det er så spennende! Her i indre Sogn er det også historiske funn av denne sorten, i Roskilde har de vikingskip som er laget av tømmer fra skogen ved Kaupanger. Er det ikke spennende! Enda mer å snakke om, Ninne! Hilsen Grete
L
Formidable ta photo de Drakkar, et bon courage pour ta broderie, et un gros bisous pour t'enlever ta migraine.<br /> Bises
E
Synes at du har fått brodert mye! Blir fint i alle fall. Her skinner sola i dag, og vi har heldigvis ikke hatt frost enda. Nå skal vi en tur ut å rydde opp utenfor huset, men veden har også vi fått inn for en stund siden. Skal plante ned et par busker som står i krukker på trappa, må bare få kledd på hjelpegutten min først som står ivrig og venter på meg :) Godt med ivrige 7-åringer! Ha en fin helg videre......
M
Tu avances lentement mais surement comme moi avec ma GAAA! <br /> Je te souhaite un bon week-end sans migraine!
A
joli broderie! bravo Ninne!c'est superbe,du coup j'ai hate de voir la suite ;)<br /> j'espere que coté migraine,ça va vite aller mieux<br /> bizzzzzzzzzz
Ma petite île déserte à moi ~ Min lille øde øy
Publicité
Newsletter
Publicité