Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Ma petite île déserte à moi ~  Min lille øde øy
Derniers commentaires
Archives
14 octobre 2011

Olive et moi

 

Olive

Strikket litt her og der, på svaberg, på tog, i buss, på strikketreff og i Pyrineene og i Jotunheimen, jamen har han vært med på mye rart allerede, Oliven min! ;) Veldig fint bekjenskap, veldig hyggelig og grei å ha mellom hendene! Jeg var litt skeptisk til å strikke en hel genser på pinne nr 2,5 og 3, men det gikk kjempegreit, og Holst garn var akkurat så bra som jeg håpet. Takk for godt tips, Anne-Lene :) Selvfølgelig måtte jeg gjøre noen små endringer, jeg strikket halsborden litt bredere, og den nederste borden helt ensfarget, for liksom ikke ramme inn  magan ;) Jeg er så fornøyd med resultatet, så heretter er det Olive og meg!!! :)

Olive på fjellet

Enfin se présente une occasion favorable pour se présenter et pour participer au blog Arc en Ciel! :)
Tricoté dans l'île, au train, au bus, pendant la rencontre de tricoteuse, en Toulouse, dans les Pyrénées, dans la voiture et au chalet...  il a déjà bien voyagé, mon Olive!

Olive kanter

Très sympa à porter et un modèle qui me plait beaucoup. Très agréable et très facile à tricoter, quoique un peu lent aux aiguilles 2,5 et 3. Comme j'aime, il est tricoté en un pièce d'en haut, en Holst laine de Danemark, fil fin et un peu sec, mais au lavage il gonfle bien et devient doux comme tout. J'ai modifié un peu les bordures; celle en haut est plus vaste qu'a proposé le modèle, et celle en bas est en un couleur au lieu de deux. 

Olive og hundegensere 008

J'aime aussi bien ce faux raglan. Voilà... je ne le ferai pas de suite, mais j'ai envie d'en faire encore un pareil! D'ici alors, ca sera Olive et moi :))

Publicité
Publicité
Commentaires
R
Sitter som et skudd på ei flott dame! Nydelig! (og heldige meg har vært med på de fleste etappene sammen med deg og Olive :)))
B
Très original et très beau! Il te va À merveille en plus!<br /> Bravo!
M
Très joli tricot !
L
Un trés joli pull qui te tiendra bien chaud cet hiver.<br /> Bises
J
WOW! Her er det bare èn ting å si: VAKKER!!! Og du kledde den utrolig godt. :) Flinke Ninne!!<br /> Klem!
Ma petite île déserte à moi ~ Min lille øde øy
Publicité
Newsletter
Publicité