Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Ma petite île déserte à moi ~  Min lille øde øy
Derniers commentaires
Archives
26 novembre 2012

Trollmor #2 med garnberegning

Fryser man på tottelitten, så fryser man overalt! Fryser jeg på en bitteliten tottelitt eller ti, så fryser kanskje andre også på de bittesmå tottelittene sine? Trollmorsokker fra Ellinors Mauds hjerte, ny sokkefavoritt - klar for julepapiret. Røper ikke mer ;)

Trollmor Arwetta

115 gram dobbel tråd Arwetta, ny sokkegarnfavoritt (innkjøpt i Fredrikssund, men de har også garnet i Helsingør og hos Projo) strikket på pinne 3,5. Dette paret er ganske langt, så jeg klarer sikkert å skvise ut et par med 100 gram garn også, ved å strikke kortere skaft. Skaftet på disse sokkene er 24 cm. Ved enkel bruk av en lett tilgjengelig matematikklærer med kalkulator ;) og med et grovt anslag om at jeg generelt bruker 45 % av garnmengden til skaftet, og 55 % til hælen og foten, kommer jeg fram til at skaftet da må være 20,5 cm, eller kanskje 20 cm for å være på den sikre siden. Tør jeg prøve? Japp, trikset må være å bruke vekten underveis! :)

Trollmor Arwetta 2

On a froid aux doigts de pied, on a froid! Et si moi, j'ai froid aux pieds, peut-être il y a des autres qui ont froid aux pieds aussi? Des chaussettes Trollmor, toujours mes chaussettes favorites, cette fois tricoté en Arwetta, mon fil favori, tricoté en fil doublé aux aiguilles n 3,5, prètes pour offrir à Noël pour une petite favorite :)

Knitting time

Publicité
Publicité
Commentaires
F
Ja, det er viktig å være varm på føtten. Og disse sokkene er jo en fryd for øyet i tillegg :) Kanskje det er dette mønsteret jeg skulle brukt til de neste sokkene min? Men for tiden har jeg jo så mange andre prosjekter jeg også vil strikke, så jeg får vel ikke tid før om lenge.. ;) Jeg får ta en maske, en omgang, et prosjekt av gangen, så blir i hvertfall noe ferdig. God helg! :)
C
Des chaussettes favorites dans une laine favorite... Elle a vraiment de la chance la favorite qui va les porter.
O
bonsoir je decouvre votre blog que de belle choses j adore tricoter des chaussetttes aussi !!!c est trop confortable
P
quel travail, tres chouette, moi aussi j'ai froid aux pieds et tout le corps a froid<br /> <br /> la neige est arrivée? hier en Suede il neigeait pendant l'epreuve du biathlon<br /> <br /> bonne journée bisous
H
Så smart måte å regne ut garnbehov på, takk for tips! Ellers tenker jeg stadig at statue-jenta (i sykehus-krysset? )er så heldig som har deg som kler på henne sånn innimellom :0)) Ha en super onsdag videre! klem
Ma petite île déserte à moi ~ Min lille øde øy
Publicité
Newsletter
Publicité