Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Ma petite île déserte à moi ~  Min lille øde øy
Derniers commentaires
Archives
9 avril 2013

Amadores med toppen GRY

Ninne på stranden

 

Tittei, lenge siden sist! :) Jeg har strikket en sommertopp i Dunlin, en overligger fra sist sommer, som ble ferdig akkurat i tide før vi reiste til Kanariøyene. 
Toppen er vendbar, uten en eneste søm og strikket i ett stykke nedenfra. Den kan brukes alene, eller som en vest utenpå andre topper. Mønsteret og garnet er kjøpt hos Sommerfuglen i København, og designet av af Else Schjellerup. Dunlin er en blanding av lin og bomull, og jeg valgte duse sommerfarger. Jeg brukte 150 gram av hver farge på pinne nr 3. Jeg skal hekle litt rundt ermeåpningene slik at kanten strammer seg litt opp. 

Tusen takk til Janne for fine "modell"bilder og for en aldeles nyyydelig ferie på Amadores!


Coucou, il y a longtemps que je ne suis venue ici ;) Juste avant partir pour passer deux semaines aux îles Canaris, j'ai terminé un haut d'été, tricoté en un fil Dunlin,  lin/coton danois aux aiguilles 3, selon un modèle de Else Schellerup, une désigner fameuse de Danemark. Le haut est réversible, sans coutures et tricoté d'en bas. Je vais crocheter un rang autour les ouvertures de bras pour qu'ils ne se lâchent pas trop.

Amadores mosaikk 2


Vi storkoste oss, nøt sol og sommer i fulle drag, kjørte litt rundtomkring på øya, var på markeder, spiste masse hvitløk og annet snadder, og hadde det rett og slett helt adeles fortreffelig fint! Dette ga mersmak! 


Nous avons passé des vacances magnifiques, le soleil et le chaleur nous a fait du bien! Nous avons passé des jours entiers à la plage sous le beau et chaud soleil, nous avons fait des marchés et des promenades de voitures, et nous avons bien profité de la cuisine espagnol! Cela nous a fiat le plus grand bien, mais les bons moments ont toujours une fin! Tant mieux, le retour à la maison c'est aussi très agréable!

Amadores mosaikk

 

Ninne på stranden bakfra

THE END ;)

Publicité
Publicité
Commentaires
T
La chance ...
F
Fantastiske bilder! Nå kjenner jeg at jeg gleder meg til Kreta-turen i juli. Blir godt med sol og varme (selv om vi faktisk har go` vær akkurat nå i Trondheim) Kjekt å komme seg litt vekk :)
B
Comme cela fait du bien de voir tes photos toute bronzée ! Le SOLEIL, c'est BIEN AGREABLE ! Effectuer une coupure au quotidien fait extrêmement de bien. Tu as eu raison d'en profiter.<br /> <br /> GROS BISOUS.
U
tu as bien fait de profiter du soleil !
F
Je suis vraiment heureuse de te lire à nouveau et de voir que tout va bien ! Tu as raison : le soleil, la mer, la bonne cuisine sont des petits bonheurs de la vie. Et tu en a bien profité ! Le pull en lin/coton doit être super agréable à porter.
Ma petite île déserte à moi ~ Min lille øde øy
Publicité
Newsletter
Publicité