Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Ma petite île déserte à moi ~  Min lille øde øy
Derniers commentaires
Archives
23 février 2010

Mon RagnPULL :)

en vivant le rhytme d'hiver
dans un monde tout en blanc
j'ai trouvé plaisir
d'une palette riche.

ragnpull_3

Tadaa! Je viens de le terminer, mon Ragnpull! (ULL = LAINE)
Doucement démarré chez moi début janvier, la plupart tricotée chez Ragnhild en France mi janvier, et un petit bout chez elle en Norvège début février, évidemment ce pull a été nommé de ma meilleure amie à l'autre côté du fjord!

Tadaaa! Ragnpull er ferdig! Såvidt påbegynt hjemme i stua i begynnelsen av januar, mesteparten strikket i Frankrike hos Ragnhild midt i januar, og siste finish hos Ragnhild i Norge i februar. Soleklart oppkalt etter bestisen min på den andre siden av fjorden!

ragnpull_2

Mohair Mari et Naturfiber de Telespinn en 10 couleurs différentes, aiguilles n 3,5.
Modèle de Drops,
difficile à reconnaître, tricoté en rond, manches allongées.

  Ti forskjellige farger! Masse deilige myke gode vakre nøster!
Mari mohair fra Telespinn samt noen resterende bunter Naturfiber
Mer eller mindre ugjenkjennelig mønster fra Drops, strikket på rundpinne 3,5.

ragnpull_1

... et si vous voulez voir de plus près... devines quoi, ci-dessous la totalité des bouts de fils restants! Oui oui, c'est vrai! Il n'y en avait plus! Je vous y confie le secret: À chaque changement de couleur, au lieu de les couper, humidifier et feutrer bien les deux petits bouts de laine. Attention: ça ne marche pas avec des fils synthétiques, seulement avec la laine pur. Génial, non?

garnbiter

Og tro det eller ei, dette  smårusket er ALT som var igjen av garnender! Det var ikke fler å feste!  Hemmeligheten er å fukte og å tove endene godt sammen i stedenfor å ryke dem, kjempesmart ikke sant?! Bare husk at det kun funker med ren ull ;)

Publicité
Publicité
Commentaires
E
Nydelig genser, og virkelig smart å tove garnendene sammen!
P
juste parfait et magnifique!
A
så fiiine farger, og nyyydelig Ragnhildgenser..
P
Jeg kommer egentlig innom for å si at det egentlig ikke fins noe mønster til de sokkene du etterlyste mønster på i bloggen min. Jeg har bare tatt fra forskjellige hønsestrikk-mønstre. Kanskje jeg får tid og lyst til å snekre sammen noe en gang ...<br /> Men når jeg ser den fine genseren din så får jeg også veldig lyst til å si: Så fin den var. Som en annen skrev over meg, så behagelige farger :) Og så rett fasong for sånne som meg, a-form ... ;)
B
Il n'aurai pas fallu faire un rang de plus!<br /> Ce mélange de bleus c'est chouette, j'adore
Ma petite île déserte à moi ~ Min lille øde øy
Publicité
Newsletter
Publicité