Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Ma petite île déserte à moi ~  Min lille øde øy
Derniers commentaires
Archives
19 septembre 2010

Soppsøndag i sopptember

gave__sopp__gaaa_008__800x600_

Une belle journée d'automne dans les 90's, on est promené à une colline loin loin de la maison. D'un coup, il y avait des chanterelles partout! Quel bonheur! Moi, qui pendant toute ma vie avais cherché l'ultime coin à champignons, sans jamais le trouver! Voilà! Ni avant ni après, je n'ai jamais vu autant de chanterelles!  Un expérience inoubliable! Il fallait absolument s'en souvenir et revenir! Mais arghh, quel malheur, ce coin particulier, je ne l'ai jamais retrouvé!
AYF3KNNCARS00YYCA78N2R9CAZM4Q1FCAXAR3K9CAVCDAVNCA2ZC2N7CAKA3EVGCANBH6PPCABKTQ72CAV70FZ1CA8AEDZXCALFWXYDCAQ4MTHJCA9CA8F7CAN2UNBWCA1AKENYCAVS1AHZ
En vakker høstdag på 90-tallet da jeg tilfeldigvis gikk en tur i Vestfolds indre skoger, ramlet jeg over mer traktkantareller enn  jeg hadde sett i hele mitt liv! Jeg som i alle år har vært og er på jakt etter det ultimate soppstedet, uten å finne det! Der var det, helt plutselig! Og helt uforglemmelig! Helt til neste høst, da var det selvfølgelig helt umulig å finne igjen! Og det har det vært siden!


gave__sopp__gaaa_007__800x600_

Jusqu'à aujourd'hui! On l'a retrouvé, le sentier!
Helt til i dag! Vi fant igjen stien!

gave__sopp__gaaa_011__800x600_

Deux heures plus tard, on est rentré avec 5 kilos de chanterelles! Maintenant ils sèchent doucement sur  des plats sur le plancher du salon, et si seulement Sofie les laissent en paix, dans quelques jours je les mettrais en pots jolis. Mais, j'y oublie moi, il me reste encore un kilo à rincer, alors je file. Bonne dimanche soirée, mes amies et amis!
AYF3KNNCARS00YYCA78N2R9CAZM4Q1FCAXAR3K9CAVCDAVNCA2ZC2N7CAKA3EVGCANBH6PPCABKTQ72CAV70FZ1CA8AEDZXCALFWXYDCAQ4MTHJCA9CA8F7CAN2UNBWCA1AKENYCAVS1AHZ
To timer senere kom vi hjem med 5 kilo traktkantareller! Nå tørker de pent på rister med håndklær og papir på stuegulvet, og hvis bare Sofie kan la dem få ligge i fred, kan jeg legge dem på fine glass om noen dager! Men, jeg glemmer meg, det er fremdeles igjen en kilo å rense, så jeg kan ikke sitte her og sitte her! Ha en fin søndagskveld!

Publicité
Publicité
Commentaires
N
QUELLE BELLE CUEILLETTE ! mes champignons préférés...dans une omelette avec des fines herbes et un peu de sel, c'est un régal !
C
Demain matin avec ma cousine Bernadette que "ta meilleure amie du monde" connait bien !Je lui ferai une grosse bise de ta part !<br /> Bisous ma belle, en espérant que la prochaine fois tu seras là-bas !!!
E
Nydelige høstfarger hos deg også :) Ja, vi bor nok i et av Norges vakreste områder, ser rett på Svartisen fra stuevinduene. Vi er nok ikke flinke nok til å bruke og nyte naturen her, men av og til må jeg hamstre noen bilder som gjemmes på bloggen. Deilig å se tilbake på slike øyeblikk :)
S
hei<br /> Sopp er godt, nam nam. jeg har fått tørket sopp en gang, av noen venninner som er flinke på kjøkkenet. det var bare å ta frem glasset, og drysse sopp oppi mat jeg laget.<br /> Ser du også har strikket levina-pulsene. De er så lekre, og jeg skal iallefall strikke fler, for det er den ultimate julegave!
R
Ah c'est le rêve ça !!<br /> en provence, on n'a pas encore commencé !!<br /> A bientôt<br /> mo
Ma petite île déserte à moi ~ Min lille øde øy
Publicité
Newsletter
Publicité