Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Ma petite île déserte à moi ~  Min lille øde øy
Derniers commentaires
Archives
25 juin 2013

Votter med åttebladsmønster

 

fra mobil 30


Tittei! En liten titt innom her før jeg stikker tilbake til mitt lille øyparadis og nyter sommeren! Høsten i fjor kom med en utgave av norsk Husflid med et par lekre votter. Høsten gikk  og vinteren kom... og gikk, og da våren endelig dukket opp, sent men godt, strikket jeg disse vottene med åttebladsmønster. Jeg brukte nydelige Cascade Fingering i fire farger og på pinne nr 2,5, frisket opp med en liten bord i Arwetta. Selv om de er doble hele veien, er vottene litt for tynne, men jeg tror det hjelper å gå ned en pinnestørrelse, eller en kvart (note to myself)...


Well well, nå er det deilig sommer, og høsten er laaaaangt unna, men  hvem vet, kanskje jeg strikker et par votter eller fler før den tid? Ha en finfin sommer, alle! :)

Coucou! Un tout petit passage avant retourner à ma petite île paradisique :) Mes dernières moufles tricotées pendant le printemps, selon un modèle trouvé dans le magazine Norsk Husflid. Tricotées aux aiguilles 2,5 et avec quatre couleurs de Cascade Fingering, et refraichies par une bordure de deux couleurs d'Arwetta. Tant mieux, la saison de moufle semble loin d'ici. Je vous souhaite des bonnes et belles vacances! :)

Publicité
Publicité
Commentaires
C
Elles sont vraiment mignonnes tes chaussettes !
F
Hei Ninne! Regner med at du har en fin sommer på øya di, men om du er i nærheten av pc eller iphone, jeg har et problem skjønner du. Jeg har kjøpt garn og mønster til Confetti. Den har jo du strikket. Jeg skjønner ikke mønsteret! Det gjelder den pinnen etter de to i kontrastfargede. Det er greit at jeg skal stikke pinnen inn i masken på den siste omg. før de kontrastfargede, men som om jeg skulle strikke den vrang, eller rett? Og skal jeg så bare slippe masken fra pinnen slik at det rakner gjennom de to kontrastomgangene? Fint om du kan svare meg på dette ;)) Ha en fortreffelig sommer videre! Klem fra Gørill
G
coucou ma belle du froid !! j'en aurais bien besoin j'ai un peu froid !! eh bien oui nous sommes en hiver sur mon île Bisous
M
Je suis toujours très admirative devant tes moufles. Profites bien de ton ile merveilleuse. A très bientôt. <br /> <br /> Bisous
K
toujours aussi jolies tes moufles! Profite bien de ton île et des vacances!
Ma petite île déserte à moi ~ Min lille øde øy
Publicité
Newsletter
Publicité